Traject

Vandaag heeft u een belangrijke stap gezet naar een betere gezondheid door onze website te bezoeken. Door u mee te nemen in het traject, kunt u zich voorbereiden op wat u van ons kunt verwachten. Het is cruciaal dat u tijdens dit proces alles met uw audicien bespreekt: wat goed gaat en waar er nog verbeterpunten zijn. Zo streven we naar een optimaal resultaat voor u. Hier hebben we alvast een aantal belangrijke punten voor u op een rijtje gezet:

Het Kennismakingsgesprek

Tijdens dit gesprek zal een medewerker van De Hoorkamer het traject met u doornemen, zodat u weet wat u kunt verwachten tijdens uw hoorreis. U ontvangt het hoorpaspoort om thuis in te vullen en krijgt uitleg over het magazine. Bovendien worden de vervolgafspraken direct met u ingepland.

De intake en hoortest

Alvorens we de hoortest bij u uitvoeren, zal één van onze medewerkers het hoorpaspoort met u doornemen. Daarna zal uw audicien de hoortest bij u afnemen. Samen bespreekt u het resultaat van deze test en welke hooroplossing het beste past bij uw levensstijl a.d.h.v. het magazine. Er zijn verschillende typen hooroplossingen. Sommigen worden vergoed, anderen niet. U beslist te allen tijde zelf welke hooroplossing in uw budget past.

We willen u alleen meegeven dat hoorzorg gezondheidszorg is, bezuinig er niet op.

De aanpassing

Uw audicien past de hooroplossing met de grootste zorg aan. Hij of zij zal verschillende belangrijke testen uitvoeren, die het resultaat al heel goed weergeven.
U krijgt uw hooroplossing mee naar huis. Tijdens de ervaringsperiode adviseren wij u een dagboek bij te houden.
Deze bevindingen kunt u delen bij de volgende afspraak waardoor het hoortoestel een persoonlijke aanpassing zal worden die voor u zal worden ingesteld.

De controle

Bij deze afspraak deelt u de eerste ervaringen die u heeft gehad met de nieuwe hooroplossing.
Indien u een dagboek heeft bijgehouden deel dit met de audicien. Dit is voor de audicien relevante informatie waardoor zij beter in staat zijn om de aanpassing persoonlijk te maken voor u.

De eindcontrole

Indien u tevreden bent met de hooroplossing wordt bij deze afspraak al het papierwerk afgerond die noodzakelijk zijn voor de afronding van de hoortoestellen.
Bij deze afspraak zullen wij u ook vragen om de eigen bijdrage in de winkel te voldoen. Als intermediair zullen wij zorg dragen voor de declaratieproces naar uw zorgverzekeraar die u krijgt vanuit de basisvergoeding. Indien u hulp wenst kunnen wij u ook begeleiden met de aanvraag voor de extra vergoeding vanuit de aanvullende verzekering indien dit van toepassing is op uw polis.

Gefeliciteerd, u hebt een belangrijke aankoop gedaan en gaat uw gezondheid verbeteren!